reklama
reklama
21. 8. 2012 | poslední aktualizace: 21. 8. 2012  15:27
Na Opavsku se centrum s multikinem uživí

Opavsko není chudé, obchodní centrum s multikinem se tam uživí, říká investor

Nákupní zvyklosti lidí se mění pomalu, vysvětluje pomalý rozjezd ostravského obchodního centra Karolina Radim Bajgar ze společnosti Develon. Ta staví první moderní nákupní centrum v Opavě, nazvané Breda & Weinstein.
Martina Marečková
Martina Marečková
Redaktorka HN
Radim Bajgar, partner a development ředitel společnosti Develon
Radim Bajgar, partner a development ředitel společnosti Develon
foto: HN - Libor Fojtík

Opava bude mít na podzim moderní nákupní centrum. Vyrůstá na místě bývalého pivovaru Zlatovar, z kterého zůstanou zachovány části zdí z více než 100 let starých režných cihel. Investici do centra Breda & Weinstein, které nabídne obchody a zábavu na 25 tisících metrech čtverečních, odhaduje Radim Bajgar z investiční společnosti Develon na 1,4 miliardy korun. „Pasáže jsou realizované jako sklem zastřešené ulice ve městě. Chceme, aby se tam lidé cítili příjemně a jako doma,“ říká.

Develon se angažuje i v rezidenčním developmentu a stojí za projektem luxusního resortu Konopiště Resort, v němž mimo jiné navrhl jednu z vil i architekt Jan Kaplický. Tento projekt však kvůli krizi stále stojí.

reklama

HN: V polovině listopadu má v Opavě otevírat vaše nákupní centrum Breda & Weinstein. Kolik ploch už máte pronajatých?
Máme možnost jako jedni z mála stavět v této době nákupní centrum ve střední Evropě. Tři měsíce před otevřením se nám podařilo pronajmout něco přes 90 procent ploch.

HN: Na jaře otevřelo v Ostravě centrum Karolina (investorem je společnost Multi Development, pozn. red.) a řada nájemníků je zklamaná z tržeb i počtu návštěvníků. Je asi brzo hodnotit, ale nebojíte se, že rozjezd vašeho centra nebude podle vašeho očekávání?
Nemám podobné obavy. Myslím, že Ostrava s rozšířením Futura a Avionu měla dost kvalitnějších obchodních ploch a lidé se tam už naučili jezdit. Nákupní zvyklosti lidí se nemění hned, ale postupem času. Karolina je sice v centru, nicméně všechny značky a služby, které tam jsou, snad s výjimkou Burger Kingu, už v Ostravě najdete. Ale myslím si, že i Karolina bude fungovat dlouhodobě velice dobře, protože je to dobrý projekt. Ale když teď v době krize otvíráte jakýkoli projekt, musíte počítat s tím, že ho budete nějakou dobu stabilizovat.

HN: A počítáte s tím v případě opavského centra vy?
Určitě nepočítáme s tím, že reakce trhu bude taková jako na Karolinu, protože v naší spádové oblasti žádnou konkurenci nemáme a přinášíme do Opavy velkou většinu nových značek. Počítáme ale s tím, že i toto nákupní centrum, jako každé jiné, které se poslední dobou otevírá, budeme nějakou dobu stabilizovat. I s tím, že se nám objeví určité procento nájemců, kterým to nebude z různých důvodů fungovat, že je budeme muset vyměnit za jiné obchodníky, kteří mají konkurenceschopný koncept. Budeme muset dělat už od začátku mnohem lepší marketing, než na co jsou i v současnosti vlastníci a správci nákupních center zvyklí.

Počítáme s tím, že na tom projektu budeme usilovně pracovat ještě nějaké dva roky po otevření. Pokud máte správnou velikost a koncept, správné nájemce, jste na správném místě, máte správné kapacity a máte všechny tři přístupy pro zákazníky – pěšky, autem a MHD, tak to dlouhodobě vždy funguje. Naše opavské centrum všechny tyto podmínky splňuje.

HN: Vaše centrum nabídne multikino s 650 místy. Není to na Opavu příliš velká kapacita?
Ne, protože to je vždy třeba zanalyzovat. Šest sálů znamená, že se bude promítat vždy šest představení. Naše spádová oblast jsou okresy Jeseník, Bruntál, Opava, a to je celkem 320 tisíc lidí. Myslím, že 650 míst pro 320 tisíc lidí není příliš, žádné jiné multikino tam není.

Pokračování rozhovoru s Radimem Bajgarem čtěte ve středečních HN.
ctete streda

reklama
Zobrazit náhled
Zbývá 1000 znaků
Opavsko není chudé, obchodní centrum s multikinem se tam uživí, říká investor (Jan Čermák)
Nemám na to prachy, protože jsem komunistická troska, která se...
Opavsko není chudé, obchodní centrum s multikinem se tam uživí, říká investor (zdenek)
skvely projekt, ktery podpori opavaky aby nechali penize v Opave...
Opavsko není chudé, obchodní centrum s multikinem se tam uživí, říká investor (anonym)
"Ale když teď v době krize otvíráte jakýkoli projekt, musíte počítat...
Karolina (Bedřich)
Karolina - pro Ostraváky Fukušima - by měla být už navždy pomníkem...
Jako (JJ)
Opavák (tedy kdysi) se mi spíše stýská po desítce na Armě...(dnes...
Zobrazit diskusi
reklama
Moderní obec poskytuje odborné informace z oblasti řízení, správy a ekonomiky měst a obcí, komunálních a technických služeb, životního prostředí, mezinárodní spolupráce a rozvoje infrastruktury obcí i regionů. Publikuje témata z oblasti legislativy, aplikované informatiky, odpadového hospodářství, veřejného pořádku, výstavby a rekonstrukce v obcích, péče o památky, podpory podnikání i rozvoje místní kultury a cestovního ruchu.
Newsletter
   
reklama
 Z aktuálního čísla
reklama
reklama
reklama